Karykaturzysta na event
Targi, konferencje, różnego rodzaju imprezy firmowe. Firmy lub agencje eventowe na część imprez zapraszają karykaturzystów, którzy będą rysować karykatury uczestników imprezy. Zatrudnić zawodowca czy amatora? A może to się okaże dopiero wtedy, gdy usłyszysz honorarium, jakiego za taką imprezę inkasuje konkretny karykaturzysta?
Dowcipy na tej stronie:
Mecenat czy biznes?
Skoro już zapadła decyzja i karykaturzysta na imprezie ma być (bo słyszałeś, że w wykonaniu profesjonalisty to duża atrakcja), zanim zaczniesz szukać konkretnego wykonawcy, zastanów się kogo w ogóle chcesz zatrudnić. Jeśli uważasz, że kwota jaką zapłacisz ma być formą wsparcia karykaturzysty (rodzaj mecenatu artystycznego) – na pewno wybierzesz uzdolnionego amatora o skromnych umiejętnościach, bo takich artystów warto wspierać. Ale czy amator dobrze spełni swoje zadanie? Czy uczestnicy imprezy którą planujesz będą zadowoleni?
Jeśli jednak ma to być relacja biznesowa, twoja firma ma otrzymać konkretną korzyść, dbasz o markę swojej firmy – nie możesz sobie pozwolić na bylejakość. W tym przypadku powinieneś na imprezę zaprosić zawodowca, bo to co zrobi ma pozytywie kojarzyć się z twoją firmą.
Zapomnij o tym, że kwota którą płacisz, jest formą wsparcia artysty. Nie. To zawodowiec trudniący się rysowaniem karykatur, profesjonalny karykaturzysta eventowy, dla którego to od lat wykonywany zawód. On z rysowania utrzymuje swoją rodzinę. Nie potrzebuje wsparcia finansowego, ale zapłaty za pracę. Jeśli tak podejdziesz do tematu związanego z zapewnieniem atrakcji na event, jeśli rozumiesz, że praca zawodowca musi więcej kosztować niż amatora, teraz załatwienie odpowiedniego karykaturzysty na twój event pójdzie już łatwiej.
Research czyli szukanie fachowca
Sprawdź kim jest karykaturzysta, którego stronę www oraz przykłady karykatur właśnie zobaczyłeś, bo karykatury nie rysują się same. Jeśli rzeczywiście zależy ci na zadowoleniu uczestników eventu, nie będziesz oszczędzał niedużej kwoty, jaką dzieli wysokość honorarium profesjonalnego karykaturzysty eventowego od amatora lub plastyka zajmującego się szeroką działalnością plastyczną, w tym rysowaniem karykatur.
Szalenie ważną kwestią jest sprawność manualna karykaturzysty. Jedni na wykonanie podobizny potrzebują kilkunastu, inni tylko kilku minut. Jeśli za podobną kwotę dostaniesz 100 lub 25 czy 50 karykatur – warto ten fakt brać pod uwagę. A już na pewno jeśli w imprezie ma uczestniczyć więcej niż kilkadziesiąt osób. Na imprezę, w której będzie uczestniczyć kilkaset osób, warto zatrudnić więcej niż jednego karykaturzystę eventowego. Najlepiej tych doświadczonych, rysujących szybko. Właśnie tych eventowych, a nie karykaturzystów ulicznych.

Wysokość standardowego honorarium karykaturzysty eventowego za pracę oraz jego umiejętności, talent, doświadczenie i solidność – to jedno. Skoro szukasz naprawdę dobrego wykonawcy karykatur na event – pamiętaj, że najlepsi profesjonaliści, tych jest w Polsce najwyżej kilku, szereg terminów mają zajętych na rok przed imprezą (a czasem wcześniej).
Karykaturzysta na event – termin i formalności
Ponieważ szukasz profesjonalisty, nie mniej ważną informacją od wysokości honorarium jest i to, czy rozchwytywany karykaturzysta termin, którym jesteś zainteresowany, ma jeszcze wolny.
Na końcu zostanie załatwienie formalności i upewnienie się, czy karykaturzysta naprawdę robi to zawodowo i swoją działalność traktuje poważnie – czyli ma firmę i wystawia faktury. Chyba, że masz sporo czasu i lubisz wypełniać różne dokumenty (umowa o dzieło, roczny PIT, itp). I czy sam zajmie się logistyką (dojazd, noclegi), czy może dojdą ci kolejne sprawy do załatwienia.
Nadal szukasz karykaturzysty na event? Mam nadzieję, ze dzięki temu tekstowi wiesz znacznie więcej. Znalezienie najlepszego kandydata będzie świadomą decyzją, która zadowoli pracowników twojej firmy lub jej klientów (w zależności od rodzaju eventu).
Karykaturzysta na event: (c) Szczepan Sadurski / Karykatury.com

Autor tekstu w ostatniej dekadzie jako karykaturzysta eventowy stworzył dziesiątki tysięcy karykatur, na ponad pół tysiącu imprez w Polsce, także w Ameryce Północnej, Australii i Europie. W Nowym Jorku okrzyknięty przez prasę „jednym z najszybszych karykaturzystów świata”. Jego rysunki opublikowało ponad 200 tytułów prasy, nie tylko polskiej. W połowie lat 80-ych najczęściej publikowany rysownik słynnego tygodnika satyrycznego Szpilki. Ma na koncie wiele wystaw, wywiadów, jurorowanie w międzynarodowych konkursach karykatury, udział w programach telewizyjnych różnych stacji. Tu więcej
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedźJeden ping
Pingback:Karykatura na zamówienie - rysowanie karykatur ze zdjęć, na prezent